Regisztrálj a TVBlog hírlevelére és nyerj hetente értékes ajándékokat, koncertjegyeket, premier vetítésekre belépőt, stb.!

Doboz

Kövess minket Twitteren!
RSS - Iratkozz fel a TVBlog-ra!

Érdemes megnézni

Szponzor

A blog támogatója: TV2

Címkék

001 (1) 24 (3) 3d (6) 3d film (1) 90210 (10) abby (1) abc (1) ada (1) adaptáció (3) adewale akinnuoye agbaje (1) adós (1) adrian pasdar (1) adventureland (1) agatha christie (5) agb (26) áldott jó nyomozó (1) alias (1) álinterjú (1) ali g (1) ali larter (1) alkonyat (4) alkonyzóna (1) áll az alku (7) álom.net (1) álomgyári feleség (3) american idol (1) amerika (1) amstetti rém (1) andrew shue (1) angelina jolie (2) angyalok és démonok (2) animáció (1) antal nimród (2) antal nimros (1) apádra ütök (1) arany popcorn (1) aréna (1) armored (2) árpa attila (1) arsenal (1) ashley tisdale (1) átlagéletkor (1) átszervezés (1) az utolsó ház balra (1) az utolsó léghajlító (1) backdoor pilot (1) bajnokok ligája (21) barátok közt (1) barcelona (1) bbc (1) becstelen brigantyk (1) befejezés (1) bélmosás (1) belső infó (25) benkő dániel (1) besorolás (1) bestseller (1) beverly hills (1) beverly hills 90210 (1) bevétel (24) bevételi lista (1) beyonce (1) big brother (1) billy (1) bl (2) blockbuster (1) bobby ewing (1) bogárevés (1) bogitomi (1) bognár tamás (2) borat (2) borkultusz (2) bostoni halottkémek (1) botrány (1) bözske (1) bruce willis (1) brüno (3) buffy (1) bukás (2) bulvár (7) callum blue (1) cancel (1) candace bushnell (1) cannes (3) carlton hotel (1) casino royale (1) casting (1) cbs (3) celeb (2) celebműszak (6) celeb tetrisz (1) celeb vagyok (1) célkeresztveb (1) celtic (1) chris odonnell (1) cobra 11 (1) comedy central (3) comic con (1) cooky (1) cool (1) crossing jordan (1) crossover (1) crusoe (7) családsorozat (1) csavar (1) csi (1) csillagkapu (2) csillagközi romboló (1) csillag születik (1) csi ny (1) cucu (1) cuddy (1) cw (3) dallas (1) dan brown (2) da ali g show (1) da vinci kód (1) debra messing (2) debrecen (8) digisport (1) díjátadó (1) dilis detektívek (1) disney (1) döglött akták (1) dokik (1) dokor (1) doktor addison (1) doktor house (15) dokumentumfilm (1) doug harris (1) dr.csont (1) dr. csont (1) dragonball (1) duplicity (1) dvd (3) éjszaka a múzeumban (1) életfogytig zsaru (1) elit egység (1) elmélkedés (1) elmúlás (1) előzetes (14) élő közvetítés (1) elrabolva (1) elveszett ereklyék fosztogatói (2) emberi tetris (1) episodes (1) esküdt ellenségek (2) eureka (1) everwood (1) excsajok szelleme (2) exkluzív (1) expendables (1) ezredik rész (1) farkas (3) fast & furious (1) fel (1) feldolgozás (1) felújítás (1) figo (1) film (97) filmnézettség (1) finálé (4) flash gordon (1) flash mob (1) foci (21) főcím (1) főgonosz (1) fogyókúra (1) föld (1) folytatás (8) főpróba (1) forbes (1) forgatás (1) fox (1) fűrész (1) futurama (2) g.i. joe (2) gálvölgyi show (1) ganxta zolee (1) garfield (1) gazdasági válság (1) gibbs (1) gilm (1) grace klinika (2) grissom (2) gsg9 (1) gyerekkor (1) gyilkos (1) gyilkosság (2) gyilkos sáskák (1) gyilkos számok (4) győzelem (1) gyurcsány ferenc (1) g i joe (1) hajdú péter (1) hajsza a föld alatt (1) halálfutam (1) halálos iram (1) hallmark (2) halloween (2) hal a tortán (2) hangover (1) hannah montana (1) harper (1) harpers island (8) harper sziget (3) harper szigete (1) harrison ford (1) harry potter (4) haunting in connecticut (1) hayden panettiere (1) házi barkács (1) hazudj ha tudsz (2) hbo (1) heather locklear (1) helyszínelők (3) henrik (1) heroes (2) hetedik mennyország (1) heti hetes (2) heti játék (1) heti videó (1) hétvége (1) hírek (1) hiszti (1) hitchcock (1) hitman (1) hole in the wall (2) hollywood (2) horror (7) hősök (8) house (4) hudyy (1) humor (1) hupikék törpikék (1) időjárásjelentés (1) időpontváltás (2) idősek (1) időugrás (1) időutazó (1) imax (1) ingyen (1) iptv (1) ismétlés (1) i love you man (1) jackie chan (1) jack bauer (1) james bond (1) james boned (1) jason statham (1) játék (18) jay leno show (1) jeff goldblum (1) jégkorszak (4) jericho (4) jim carrey (1) jj abrams (1) jóban rosszban (7) jóbarátok (1) joey (1) jogi dráma (1) johnny depp (1) john carpenter (1) john travolta (1) jonas brothers (1) jordana brewster (1) josef fritzl (1) joshi bharat (6) kalandpark (1) kalandra fal! (1) kalózok (1) kaméleon (1) kampány (1) kaptár (1) karácsony (1) karib tenger kalózai (1) karikás szemek (1) kazasztrófa (1) képlet (1) képregény (2) keresetek (1) kész átverés (1) kettős játék (1) két pasi meg egy kicsi (1) kiírás (1) kiképzőtábor (1) király viktor (1) kitt (3) kiválasztot (1) kiválasztott (3) klasszikus (2) klub (1) knight rider (3) knowing (1) költségvetés (1) komédia (1) koncert (1) kongresszus (1) könyv (2) korda györgy (1) kórházsorozat (1) kötelező ítélet (1) kovács áron (4) közellenségek (1) közönségfilm (1) közönségszolgálat (1) közvetítés (2) krimi (4) krimihétfő (1) kristen stewart (1) kulisszák mögött (2) kulka jános (1) különleges ügyosztály (3) kyle a rejtélyes idegen (1) labdarúgás (1) lara croft (1) las vegas (1) laura leighton (1) laurence fishburne (2) law & order svu (1) légy a holdon (1) letöltés (2) levszki (2) lex luthor (1) liam neeson (1) lie to me (1) linka péter (1) liveblog (2) liverpool (1) lost (2) louise lombard (1) lovaglás (1) lóverseny (1) luc besson (1) m1 (4) macskanő (1) macsó (1) magellán (1) magyar riporter (1) marc cherry (2) mariska hargitay (2) marketing (2) marseille (1) másnaposok (1) matthew perrry (1) matt leblanc (1) médium (5) medium (1) megasztár (2) meggyalázott áldozatok (1) megint 17 (1) megmentés (1) melinda gordon (1) melrose (1) melrose place (6) mentalista (3) mentsük meg (1) men in black (1) mercy (1) meteor (1) metroplis (1) miami trauma (1) michael jackson (1) michael mmore (1) michael rosenbaum (1) michael scofield (1) michelle rodriguez (1) milan (1) millennium (1) minden lében négy kanál (1) minisorozat (1) miptv (3) mission impossible (1) mobil (1) modell (1) monk (7) monk a flúgos nyomozó (1) motkány (1) mozi (36) mozifilm (14) moziünnep (2) mrésmrs (4) msűorváltozás (2) mszp (1) mtv (2) műsor (1) műsorváltozás (22) mzi (1) m night shyamalan (1) nagy (1) nászajánlat (1) nász ajánlat (1) nbc (7) ncis (16) ncis los angeles (6) néger (1) német (1) németh balázs (1) netes játék (1) new york (1) nézettség (47) nézőszám (2) nézttség (1) nicolas cage (1) noah wyle (1) nők (1) nyári szünet (1) nyomtalanul (1) nyughatatlan jordan (1) observe and report (1) obsessed (1) odaát (1) okosabb vagy mint egy ötödikes (1) operatőr (1) oscar (1) össztánc (1) őszi műsorrend (1) otthonunk (1) overdose (2) palais (1) pánczél andrea (1) paranormal activity (1) párbaj (7) párharc (1) párkányi éva (2) párkeresés (1) patricia arquette (1) pauley perrette (1) paul walker (1) péntek (2) péntek 13 (1) petíció (1) pilot (1) place (1) plakát (3) pletyka (1) poén (1) pókember (1) póker (2) pókermilliomos (1) pokerstars.hu (2) politika (2) popdaráló (2) prága (2) predators (2) premier (8) premierek (1) prison break (2) promax (4) promó (23) proposal (1) provident (1) psota irén (1) psych (2) quantum leap (1) ragadozó (1) rágcsávók (2) raines (1) raja gosnell (1) rajongók (2) rajzfilm (2) randi (1) reality (6) reboot (4) rejtély (4) rejtélyek kalandorai (1) reklám (4) rekord (1) relikvia (1) remake (2) resident evil (1) rex felügyelő (3) riport (2) robert knepper (2) robert langdon (1) robert pattinson (1) robert rodriguez (1) rob zombie (1) rockhajó (1) rocky carroll (1) rosszfiú (1) rozsomák (2) rtl (4) rtl klub (17) rúzs és new york (7) sacha baron cohen (1) sahtyar (1) sajtóközlemény (16) sajtóközlermény (1) sajtótájékoztató (1) saktólüzéemény (1) sales (1) samuel l jackson (1) sandra bullok (1) san diego (1) sarah connor krónikái (1) sarka kata (1) sármellék (1) scifi (2) sgb (1) shark (1) showest (1) showtime (1) siker (3) simply red (1) skeet ulrich (1) smallville (8) sms (2) sony (1) sör (1) sormorjai ákos (1) sorority row (1) sorozat (164) sorozatmegszűnés (1) sorozatok (1) sorozattévé (1) sorsolás (1) sosozat (1) south park (1) spancserek (1) spinoff (6) spoiler (1) sport (3) srozat (1) stargate (1) star trek (2) station voice (1) stephen sommers (1) superman (1) sydney (1) sylvester stallone (1) szabó máté (1) száguldó vipera (1) szakácsi sándor (1) szakítópróba (1) szappanopera (2) szavazás (1) széf (1) szellemekkel suttogó (9) szellemirtók (1) szemben (1) szereplőcsere (1) szereplőváltás (1) szerződés (1) szigete (1) színészek (1) színfalak mögött (1) szinkron (5) szinkronhangok (1) szitkom (1) szőkenők (2) szökés (5) szolgálati közlemény (1) szörnyek az űrlények ellen (1) sztár (10) sztárral (1) sztárral szemben (4) született feleségek (11) szuperhős (1) szuperhősök (1) szuper kupa (1) taken (1) táska (1) teletext (2) tények (2) tények este (1) teri hatcher (1) terminátor (5) terminátor megváltás (3) tévés vásár (2) the lost symbol (1) the vampire diaries (1) three rivers (1) tia carrera (1) timothy olyphant (1) tim allen (1) tim kring (1) tinifilm (1) tinihorror (1) tinik (1) titanic (1) tíz kicsi néger (2) todd phillips (1) tomb raider (1) tom hanks (1) tony shalhoub (1) toplista (10) torrent (1) történet (1) trailer (1) transformers (5) trauma (2) trilógia (1) tudorok (1) tűz (1) tűzijáték (1) tűzvonalban (2) tv2 (3) twilight (2) twitter (1) t bag (1) ügyfélszolgálat (2) ügynök (1) ügyvédek (1) újdonság (2) újhold (1) új hold (1) universal (1) ünnep (1) utolsó évad (1) vacsoracsata (2) vágó istván (3) vagy (1) vakító fehérség (1) választások (1) valóságshow (4) val kilmer (1) vámpír (1) végső állomás (1) vejedre ütök (1) vélemény (1) verés (1) vészhelyzet (3) vetélkedő (13) vh1 (1) viasat3 (3) videó (47) vin diesel (1) visszatérés (1) viszony (1) wanted (1) wap (1) warez (3) websorozat (1) web 2.0 (1) wentworth miller (1) wes craven (1) wihiteout (1) william petersen (1) will és grace (1) wolverine (3) xxx (1) x akták (1) x men (2) x men kezdetek (1) zac efron (1) zeljko ivanek (1) house (1) Címkefelhő
jan 27 2010
112 komment

Egy ORTT-büntetés anatómiája

Kezdem a végével, egy hír és egy jövendölés: jövő héten csütörtökön 90 percre elsötétül a TV2, elmarad a Fedezetlen szerelem című romantikus film John Malkovich és Andie MacDowell főszereplésével, így az RTL Klubon a Cuki a sütid (Édes pillanatok) című romantikus film fogja megnyerni az estét.

Folytassuk az okkal: ORTT.

Ha túlestünk a sokkon, akkor lássuk a dokmentumokat és csodálkozzunk azon, hogy 2003. március 11-én a TV2 csak 16-os korhatár-karikával adta le a Katona című Kurt Russell-filmet. Megint. Pedig a bíróság szerint "az erőszak ilyen naturális, nyomasztó környezetben történő látványa a bíróság meggyőződése szerint megvalósítja a kiskorúak személyiségfejlődésére ártalmas közreadás törvényi tilalmát."

Akit érdekel, hogy miképpen is néz ki egy ORTT-határozat, az megtekintheti lejjebb. Aki pedig arra kíváncsi, hogy egy bíróságtól kért felülvizsgálati kérelem hatására miért csak 7 évvel a jogsértést követően történt jogerőre emelkedés, annak nem tudok segíteni.

Kérdés, hogy ezek után mindenki megérti-e, hogy miért kell gyakran vágott változatokat sugározni.

- showrozatos

112 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tvblog.blog.hu/api/trackback/id/tr431706965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cirmoscica · http://www.doktorhouse.hu 2010.01.27. 17:51:52

És miért nem lehet inkább egy órával később adni, meg rárakni a 60-as karikát is akár, de, aki akarja az hadd nézhesse már meg a vágatlan filmet, és a szinkronfordításban se legyen már "piha" meg "a manóba", "baz'meg" helyett! Talán a 12-es karikás filmet meg ne éjfélkor adják, a 16-osat meg délután 2-kor!

Egyébként meg egy záró html tag kimaradhatott, mert pöppet el van csúszva az oldal a beillesztett képek miatt...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.27. 18:28:00

Nehogymár sajnáljam a TV2-t azért, mert elcseszték, és nem 18-as karikával adták le... Ez azért így vicces egy post.

freddyD 2010.01.27. 18:34:55

Szánalmas az ORTT, de mindig is az volt.
Persze a TV2 sem kutya, de itt most az ő pártjukon vagyok.

Az a lényeg, hogy ilyen szarba belekötnek, de közben legálisan lehet "telefonos vetélkedőnek" álcázott szervezett átveréseket sugározni mindegyik csatornán. Vagy telejósdát, Tihanyit és társait.

Ezekért nem nézek tv-n filmeket már évek óta

Gyáli úr 2010.01.27. 18:42:42

Magyarország az a hely, ahol szánalmas az ORTT, szánalmas az Artisjus, szánalmas a Tv, szánalmas minden, csak mi, mi átlag honpolgárok vagyunk kifogástalanok! Éljünk!

Mert nekünk minden JÁR. Főleg a szánk. :))

AutosVilli 2010.01.27. 18:44:06

18-év aluliak ne olvassák el a hozzászólást,mert az obszcén és trágár szavakat is tartalmaz.
@Cirmoscica: Mondjuk már az óvodában lekurvázzák a dadust a gyerekek,de hát igen,valahogy én is így gondolom,az tényleg mókás ,amikor egy furcsa szituációban,látszik a szinész száján hogy széthúzott ajkakkal erőteljesen kimondja hogy " fáking" a szinkron meg más.Amúgy a 3éves krosztálynak készült Noddy kalandjait is lehetne 18 asítani,mert azok a kurva koboldok mindíg lopnak,ráadásul egy autót,hát ez is személyiség károsításhoz vezethet. Na mindegy.

Marr 2010.01.27. 18:47:28

Talán csak simán be kéne sorolni a megfelelő kategóriába a filmet, aztán szépen leadni 10 után a megfelelő karikával? 7 év tényleg sok mondjuk. De még több a fölösleges erőszak a képernyőn.

t0thl 2010.01.27. 18:48:13

Mit mondjak marhára erőszakos és káros bármilyen akció, vagy poresz ahhoz képest, hogy anyuapu munkanélküli, minimálbéres és jön a bank a kecóért.

Idióta barmok, le kéne darálni az összeset egy nagy darálóval és feldolgozni fasírtnak.

Bocs, ha nyers voltam, az emberi hülyeség határtalan.
Az enyém is, de sajna úgy látom másoké még inkább.

t0thl 2010.01.27. 18:49:25

"az erőszak ilyen naturális, nyomasztó környezetben történő látványa a bíróság meggyőződése szerint megvalósítja a kiskorúak személyiségfejlődésére ártalmas közreadás törvényi tilalmát."

És ezzel pénzt keres.
Még fasírtnak is sz.r lenne és le kellene akciózni.

sertésmájkrém 2010.01.27. 18:51:02

@Marr: Mi a picsáért kell 10 után adni eg 18 as filmet?
Magyarország lakosságának hány %-a 18 éven felüli? Ők miért kénytelenek 10 ig várni?
Miért van olyan film amit semmilyen korhatárkarikával nem lehet bemutatni, semmikor?
Miért kell hülyének nézni mindenkit?
mi a picsának a korhatárkarika a film alatt? Sehola világon nincs ilyen abszurd marhaság csak nálunk, Abszurd módon ez is az elvtársak magas fokú hozzáértését dícséri, mint oly sok minden errefelé.

2010.01.27. 18:53:08

A médiatörvény úgy szar, ahogy van, akárcsak az ORTT.

Ezek a rohadt karikák meg iszonyú idegesítőek. Nem több, mint olcsó képmutatás. Aki tényleg a gyereke miatt aggódik, az inkább figyeljen rá, foglalkozzon vele és ne hagyja, hogy a tv nevelje föl helyette!

Április 11-én arra fogok szavazni, aki megígéri, hogy eltörli az életkor-karikákat.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.01.27. 18:55:46

ORTT-ben különösen díszesen faragott, politikailag alig elkötelezett bránerek ülnek.

Marr 2010.01.27. 19:00:10

@sertésmájkrém: A karika tényleg értelmetlen. Az idősávokon is lehetne finomítani, de az kb. mindenhol van a Földön. Pl. figyeld meg a brit tévéket, 9 előtt nem fogsz látni olyan képsort, amiben irreálisan magasról ugranak le a szereplők, és túlélik. Mo-n is finomabb szabályok kellenének, de a jelenlegiek sem rosszak. Csak nem 7 évig kéne tartania az értelmezésüknek.

tvscoopie 2010.01.27. 19:01:57

@Gfx54b: "az viszont, hogy 7 év után van jogerős ítélet, az tényleg szegénységi bizonyítvány a magyar jogrendszernek."

És, ha belegondolsz, hogy egy ítélet helybenhagyása mennyi költséggel járt ez alatt az idő alatt, plusz, ha demagóg akarok lenni, akkor azt is mondhatnám, hogy mennyi értelmesebb ügy elől vette el a munkaidőt...

Mics Bjukenen hadnagy 2010.01.27. 19:02:52

Ne legyetek már ennyire szögletesek és síkagyúak...minden szánalmas, persze, az olyan trendi! A törvények szarok, hiába próbál meg az ortt küzdeni, pl a telefonos szarok ellen...
Persze az ortt -nél is vannak munkájukat nem megfelelően végző emberkék, de azért persze az egész testületre rá kell mondani, hogy szánalmas! Hajrá!

Marr 2010.01.27. 19:04:45

@sertésmájkrém: Araboknál meg péntekenként és ramadán alatt szűrik jobban a tartalmat, pl. nem nagyon szeretnek élő közvetítést bevállalni olyankor, még késtetettet sem. Bármikor kivillanhat egy váll! Brr.

hex.kelly 2010.01.27. 19:08:02

Idézném a barátnőmet: Semmi értelme a 16-os, 18-as karikának, ha az ilyen besorolású filmeket vasárnap délután kettőkor reklámozza a csatorna, a családi film reklámidejében. Ráadásul úgy, hogy sokan kedvet kapjanak hozzá, ami annyit jelent, hogy a legdurvább jelenteket vágják össze. Attól is tud rosszat álmodni a gyerek, hogy 30-45 másodpercig ömlik a vér a tv-ből.

@AutosVilli: Fortély és Karatty tényleg velejéig rossz, de legalább mindig sittre kerülnek, és Strapa tizedes egy olyan rendőr, aki a rendre vigyáz, és a városnépe komolyan veszi őt.

Az, hogy 7 év kellett, azt egyszerűen lehetetlen felfogni. És ezért tojnak a tv-k az ORTT-re, mert vannak, de minek. Láthatóan csak a formai szabályok érdeklik, meg hogy mi alkalmas a nyugalom megzavarására. De azzal nem, hogy milyen színvonallal hülyítik a nép egyszerű fiát.

DSityu 2010.01.27. 19:08:27

1. Ez az egész korhatárkarikás szarakodás az EU-ban szvsz. gyakorlatilag képmutatás. Aki figyel a gyermekére, az karikák nélkül is tudja, mit nézhet meg a csemete. Aki nem, az meg leszarja milyen karika van a képernyőn. Engem speciel mai napig zavarnak TV nézés közben ezek a sárga szarságok. Elég lenne a film elején bejátszani a figyelmeztetést, aztán aki film közben is látni akarja a karikát, annak tegyék ki valamelyik átlátszó teletext oldalra. Technikailag megoldható, lásd a txt-n feliratozott műsorok régebben.
2. Egyetértek freddyD-vel a pénzlehúzós műsorokkal kapcsolatban. Azok miért mehetnek? Az miért nem csípi az ORTT szemét?
3. Az ORTT egy sóhivatal.
3 A TV2 bár nem a kedvenc csatornám de ebben a történetben az ORTT gyökérsége nem vitatható.

Marr 2010.01.27. 19:10:46

@hex.kelly: Nem reklámozhatnák, csak abban a sávban, amikor maga a műsor is mehet... Biztos ezekről is kapnak 5-10 év múlva határozatot.

n0kedli 2010.01.27. 19:15:23

Tökre nem egyértelmű, mi minősül 12-es, 16-os vagy 18-as műsornak, főleg, hogy az ORTT már olyan elképesztő dolgokat is csinált, mint hogy a Star Wars rajzfilmsorozat egyes epizódjainak csak 12-es korhatárbesorolása miatt figyelmeztetésben részesítette az RTL-t.
Nem lenne egyértelműbb, ha "előidejű cenzúrát" alkalmaznának? Ha lepöcsételgetnék az ORTT-s arcok az egyes filmeket, amint a tévéadó megvásárolja őket?

Samott 2010.01.27. 19:23:08

"Kérdés, hogy ezek után mindenki megérti-e, hogy miért kell gyakran vágott változatokat sugározni."

Nem, B+, nem vagni kell, hanem a tartalomhoz illo idopontban adni. A bunti nem azert volt mert nem vagtatok meg a filmet, hanem mert koran adtatok. Mi ezen a bonyolult?

freddyD 2010.01.27. 19:26:05

@Samott: Azért szerintem ez így sem igaz. Fél éve vagy mikor sugározták a Terrorbolygót este fél 12-es kezdéssel , 18-as karikával és szarrá volt vágva, mert gondolom már előre fostak tőlük.

Rockie 2010.01.27. 19:27:05

@ronnierocket: tudod, a történelem során nagyon sok ember meghalt azért, hogy az általad kívánt előzetes cenzúrát legalább utólagos cenzúrával felcseréljék. Előzetes cenzúra azt eredményezi, hogy minden "véres" filmet letiltanak és nekünk marad a nyálas szerelmes film stb.

kborzy 2010.01.27. 19:30:36

az ORTT azért sötétít folyton el mert ez fejezi ki a legjobban a szellemi színvonalukat. A TV2 és az RTL is rossz műsorokat ad - és leginkább színvonaltalant - úgyhogy amikor épp el vannak sötétítve az egy üdítő feltöltődés. sokszor nézem és csodálkozom végre egy olyan produkció amibe nem lehet belekötni.

Dr Genya (törölt) 2010.01.27. 19:31:10

Menjenek az ortt a ..csába a tetves karikájukkal eggyütt.Ott világít ezerrel,ami (pláne egy sötét tónusú filmél) nagyon zavaró.AMELYIK GYEREK AKARJA VAGY ENGEDIK NEKI ÚGY IS MEGNÉZI,FOGJÁK MÁR FEL !

gabest1 2010.01.27. 19:42:21

Az ORTT hallatára agresszív leszek és károsan befolyásolódik a fejlődésem, mit tegyek?

msmester 2010.01.27. 19:42:23

Máris van egy önellentmondás is a határozatban: egyszer azt mondja, hogy csak este 11 után lehetett volna sugározni a műsort (2. lap teteje) pár bekezdéssel később azt mondja, hogy este 10-től lehetett volna megtenni ugyanezt (2. lap alja). Ugyanaz a törvényhely...

ORTT: tagokat nyilvános megszégyenítés mellett elzavarni, székházát eladni, az informatikai és egyéb eszközöket iskoláknak ajándékozni, emléktábláját sóval behinteni.

tvscoopie 2010.01.27. 19:43:18

@Samott: Érdekes, máskor meg az a baj, ha későn kezdődik egy film.

Samott 2010.01.27. 19:43:47

@freddyD: En ugy tudom, 18-as karikaval szinte barmi leadhato (talan csak porno nem). Gondolom a 16-os karikara vagott verzio ment akkor is.

Samott 2010.01.27. 19:47:39

@tvscoopie: inkabb kesobb kezdjek, mint valami dilettans megcsonkitsa, nem? Egyebkent igazan az a gond, ha olyan film megy ejjel ami tartalma, szinvonala alapjan lehetne fomusoridos is. Pl. Kepirok sorozat, ha mar a tv2-nel tartunk. Este lemegy az igenytelen vacak, ejjel meg a jo film.

pjoco 2010.01.27. 19:49:02

Akkor inkább adják később 18-as karikával de ne vágjanak bele mert attól kikészülök!

nemecsek ernő áruló 2010.01.27. 19:54:59

Most nem azért, de kisgyerek minek ül a tévé előtt 9 után? Fogmosás, alvás! Holnap iskola! Hogy én ezt hányszor megkaptam - mert a szüleim VELEM foglalkozta, és nem panaszleveleket írtak! A 16 éves gyerek meg... izé... Az ORTT-nél láttak már 16 éves gyereket? Majd pont a Katona című film fogja elcseszni az életét. Öcsém 12 éves volt, amikor a Katonát nézte, én akkor 16. Oszt felnőttünk, és nem lett bajunk!

freddyD-vel értek egyet: szánalmas sóhivatal az ORTT! Fel kéne oszlatni, és a helyét behinteni sóval!

7esbusz 2010.01.27. 19:55:58

Már csak 1 lépés az ízlésrendőrség. Majd állambácsi eldönti mit nézhetsz meg és mit nem.....

nemecsek ernő áruló 2010.01.27. 19:59:27

Btw. a fiatal generáció már nem is néz tévét (a gyerekek sem) inkább torrentről leszedik a vágatlan eredeti nyelvű cuccost. Igen. A 12 évesek is!

Gera 2010.01.27. 20:01:40

A megoldás a ORTT megkerülése az adás külföldről sugárzásával, ahogy a viasat, cool, axn, film+, stb teszik. Persze ez a földi sugárzású csatornáknál nem játszik, de ezeknek a földi frekvenciáknak a jelentősége úgyis egyre csökken.

is 2010.01.27. 20:02:23

@Marr: "9 előtt nem fogsz látni olyan képsort, amiben irreálisan magasról ugranak le a szereplők, és túlélik."

pedig inkább előtte van a Tom&Jerrynek nézettsége, utána már a célcsoport alszik...

freddyD 2010.01.27. 20:03:08

@Samott: Utánakerestem. 2008 novemberében adták le a Terrorbolgyót, 23:05-ös kezdéssel 18-as karikával. Több mint 20 perccel rövidebb volt a film, mint a dvd-n, ha jól emlékszem

Szoky 2010.01.27. 20:11:44

@GerzSonka: Ott a pont, ezt akartam írni... Sőt az idősebbje (anyum, legjobb barátom anyuja) szól a fiának, hogy szedje le neki torrentről... :-)p
Tv-t meg tényleg a minősíthetetlen színvonal miatt nem néz az értelmesebbje.

The Glow 2010.01.27. 20:14:23

Engem valahogy a korhatárok belövése bosszant. Komolyan egy 17 éves kamasz srác ne nézhetne meg egy iylen filmet? Lassan tizenöt éve, hogy elmúltam 16, de emlékezetem szerint akkoriban már réges-régen néztem mindent a TV-ben, és persze a kilencvenes évek elején a jó kis másolt videókazettákon. Akkoriban mondjuk egy Rémálom az Elm utcában már nem kavart volna fel különösebben.
És én azért egy nagyon szolid, csendes, nem különösebben liberális családban nőttem fel. Magamról úgy godolom, normális ember lettem, nem érzem, hogy súlyosan sérült a személyiségem fejlődése.

gelsystem 2010.01.27. 20:20:38

elegem van az ortt nevezetű gittegyletből!!!!!!!!
kocsog banda
.
bezzeg, mikor a maunikaSÓ, meg a barátjóskaSÓ reklámja megy napközben, + a sok előzetes.....
arra semmi!
előbb utóbb a fiam -3év 2hónap- már le fogja vágni mi a szitu............egybként is már sajnos hüvelygombázik:(:(:(:(:(:(:(:
.
ja, és mielőtt valaki megkövezne, hogy NE NÉZZEM ezt a 2 szemét csatornát, sajna van, amit megnézek rajta.....a reklámblokk meg kiszámíthatatlan, a pontos programkezdésről nem is beszélve

Samott 2010.01.27. 20:24:09

@freddyD: ez nem cafolja azt amit irtam. Attol hogy ejjel adtak, meg mehetett adasba olyan verzio amit alacsonyab korhatarhoz szabtak. Ez csak a csatorna igenytelenseget mutatja, nem mast. Bar vagas szempontbol a tv2 meg mindig tisztessegesebb mint a masik.

n0kedli 2010.01.27. 20:30:26

@Rockie: mert ha utólag basszák meg a tévéket, amiért szerintük nem megfelelő jelzéssel/időpontban adtak le valamit, és a tévék folyamatosan ettől parázva inkább (az élvezhetőséget igencsak zavaró módon) megvágják a filmeket, az jobb? Nem tiltanának le semmit, csak egyértelmű lenne, mi milyen besorolással bír, és mehetne minden vágatlanul a maga idejében (kivéve az ún. V. kategóriás műsorokat, amely kategória léte szintén debilség az ORTT-től, de ez más kérdés)

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.01.27. 20:32:00

egy film megvágása egyenlő egy műalkotás meggyalázásával, még ha zsékategória is (ugyanilyen barbár tahóságnak tartom a zeneszámok lekeverését is a rádióban).
"az erőszak ilyen naturális, nyomasztó környezetben történő látványa a bíróság meggyőződése szerint megvalósítja a kiskorúak személyiségfejlődésére ártalmas közreadás törvényi tilalmát."
a 16 éves nem kiskorú, az a 14. alatti. ezt illene tudni hombárfejűéknek a sóhivatalban.

Chipi333 2010.01.27. 20:36:56

Nem a korhatárokon múlik, hogy valaki buta lesz egy filmtől vagy sem :D

velvet.hu/sztori/2009/10/24/zombinak_nezte_elutotte/

tvblog 2010.01.27. 20:37:34

@ozirisz: Mondd ezt az alkotóknak, akik mégis engedélyezik mind a vágást, mind a lekeverést. Sőt.

no mail, no problem 2010.01.27. 20:39:18

@Konrad: nem ez nálad mellé?

@DSityu: az a baj, hogy az ortt nem sóhivatal, hanem kurva nagy, kontroll nélküli hatalma van. és a határozatok indoklásán látszik, hogy a hatalom mellé elképesztő sötétség és előítélet társul. én azokat az indoklásokat bírtam a legjobban, amikor valami mucsai trágyalapátolóból előléptetett pártcsinovnyik az egyértelműen politikus gazdája óhaját tükröző elmarasztaló végzést "szakmai" érvekkel támasztja alá, és osztja az észt, hogy kell műsort készíteni és vezetni.

no mail, no problem 2010.01.27. 20:44:12

@gelsystem: nem értem mi bajod, a hüvelygomba megelőzése, gyógyítása fontos és közérdekű dolog. de ha akkora álszent vagy, hogy nem tetszik, hogy a 3 éves gyereked hallja, látja, akkor mi a faszért ül a tévé előtt? bocs, de ez nem a tévé problémája, hanem a tied.

Rockie 2010.01.27. 20:53:10

@ronnierocket: Igazad van, nem szidtalak téged, csak egy tényt fektettem le.

Konklúzió: a TV haldoklik, legalábbis az igényes, kulturált emberek nem nézik, pont ezek miatt. Más kérdés, hogy szerintem a karikák nem hozzák meg a kívánt hatást...

Trejo 2010.01.27. 21:06:41

Gyerek hazamegy bekapcsolja a TV-t, mit lát benne? Délután: Józsi és Mónika debilprolikat istápol, megmondja a frankót, mikor lehet félrekúrni és mikor nem.
A híradó egy katasztrófa, ma azzal harangozzák be, hogyan vertek össze szerencsétlen nőket egy szado-mazo filmforgatáson. Aztán jön az összes többi bulvárszagú hír.
Utána a celebek félrekúrásainak szágáját ismerheti meg a csemete, majd agyrohasztás a köbön, a napi baszások közt adag.
Az ORTT elmehet a jó büdös picsába! Én is szeretnék azért fizut kapni, hogy dülleszkedjek, kurvázzak és semmit ne csináljak!

misztikus alfahím 2010.01.27. 21:09:05

1.
Az ORTT egy nagy kalap szar. Pénznyelő. Ingyenélő rohadékok gyűjtőhelye.

2.
div.entry p{
float: left;
}
div.post img {
margin-right: 0;
}

de szebb lenne a három képet listába tenni és olyan szélesre vágni a 3 képet, hogy elférjen egymás mellett kis margóval.

Mr. Ligthman 2010.01.27. 21:11:21

Ha az idióta ORTT tényleg a kiskorúak személyiségfejlődéséért aggódik, miért nem pénzbírsággal büntett, amit aztán jótékony célra fordíthat. Tehát ne elsőtétítés legyen a bünti (ami 0 Ft-os reklámbevételt eredményez), hanem X millió forintos büntetést fizettessen. Vagy kötelezze egy órás műsor sugárzására, ami a kiskorúaknak szóló felvilágosító műsor.
Így mindenki jól jár, és még jó célt is szolgálhat: az adó bűnhődik, az ORTT gyakorolhatja idióta felsőbbrendűségét, és lesz egy kis lóvé, amit a kiskorúakra lehet költeni.

közlekedő edény 2010.01.27. 21:14:00

ki az az óertété, apu ki az a tévékettő?

Bmw 2010.01.27. 21:37:08

Had döntsem már el hogy mit akarok megnézni,
és hogy mit engedek meg a gyereknek. Lassan már a
Mici-Mackó is karikával megy .

thinker_ 2010.01.27. 21:50:34

ezek nem normálisak.
ezek nem láttak még erőszakos filmet.
a Katonában semmi erőszak sincs.

Punxsutawney Mormota 2010.01.27. 22:01:08

A Katona című film bármikori levetítése megér egy ORTT - elsötétítést :) Ettől függetlenül ennél vannak sokkolóbb dolgok is. Pl. Benkő nyelvese v. szőrös segge fél 10 körül...

xido 2010.01.27. 22:47:50

És a mai gyerek azt mondja:apja faszát az összes tévének,egy normális filmet nem lehet megnézni agyonvágva és átszinkronizálva..és 5 perccel később már tölti is lefelé a csonkítatlan változatot a netről és megnézi..és meg is értem a hozzá állását...
Adjanak a tévék olyat,ami nem sérti a mimóza lelküket..a filmekből meg ne csináljanak ORTT cut verziót,mert az meg a rendező szerzői jogainak a megsértése:))

Nyomek 2010.01.27. 22:51:25

ORTT maga a megtestesült kommunizmus. Szerintem némi napalmmal rendet lehetne tenni köztük.
Egy fiatalokból álló banda a törvény pontjai alapján előadták, hogy az Egri csillagok (és több más alapmű) is 18-as karikát és a legdurvább besorolást kellene kapjon (majdnem pornófilm).
Erre az ortt-s főfasz nő aszondja: "...tehát Önök 18-as karikát akarnak az Egri csillagokra?" A csávó higgadtan válaszolta azt, amit egyébként így kellett volna: "Nem, te fasz, azt akarom mondani, hogy az impotens törvény, amit szolgáltok, olyan érthetetlen seggfejek alkotása, amilyen te is vagy."

Ritkán látni normális mozifilmeket tévében, pláne kivágások nélkül, sajnos be kell látni, hogy ez nem a csatornák hibája. Átestünk a ló túlsó oldalára, túlszigorítottuk az egészet. Azért írom, hogy "mi", mert mi vagyunk a választók, azaz a felelősek.

Itt is gyülekezni fognak a "TV2 megérdemelte" típusú hozzászólók. Na, ők majd megmondják, miért is jó az a kurva karika, meg a kivágás, meg a 23:00-05:00-ig bemutatás.

ijontichy 2010.01.27. 22:58:55

"az erőszak ilyen naturális, nyomasztó környezetben történő látványa a bíróság meggyőződése szerint megvalósítja a kiskorúak személyiségfejlődésére ártalmas közreadás törvényi tilalmát."

Na az ilyen mondatok pedig károsítják azok idegrendszerét, akik megtermelik azt a pénzt, amiből azok, akik ily mondatok felbüfögésére képesek, túl sokat kapnak, létük társadalmi hasznossága pedig erőteljesen megkérdőjelezhető. Ez hatványozottan igaz az ORTT nevű gittegyletre, akik társdalmilag teljesen haszontalan voltukat kívánják a tárgyalt típusú esetekben tanúsított ügybuzgóságukkal leplezni.

Amúgy, teljesen mindegy, milyen karika rongálja a tévékészüléket, az, hogy mit nézhet meg a gyerek, teljes egészében a szülőn múlik, s egyben az ő felelőssége (és hülyesége) is. Viszont, ha jól tudom, az ORTT-nek még nincs gyámjoga a szülők fölött.... még!?! ajaj... félek most ötletet adtam?!?

PS.:
@tory_t: riszpekt!

Netuddki. 2010.01.27. 23:09:33

Már nem azért de szerintem ezzel qrvára nevetségessé teszi magát az ORTT.
Ha a KATONA című filmért 90 percre kikapcsoltatják, akkor szerintem a benkő fszát lóbálja meg hasonló rémtettekért legalább 9 hónapra ki kellene kapcsolni.
Hol van itt az arányosság kérem?

Netuddki. 2010.01.27. 23:20:02

@Rockie: Most nem azért bammeg, de van még aki TV műsor keretében nézi a filmeket? Max. a híradót ha néha megnézem. Kell a francnak a sok reklám meg ütődött magamutogató trágya cölebes műsor.

algi 2010.01.27. 23:43:27

A probléma az, hogy sokkal rövidebb a 18-as karikával adható műsorokra szolgáló idő. (Az, ha X idő kell után adni valamit, az nemcsak időpont kérdése, azt is jelenti, hogy kisebb helyre szorulnak ezek a műsorok.)

A 18-as karikába tartozik minden, aminek "meghatározó eleme az erőszak". 16-os karikát csak az kaphat, ahol az erőszakot közvetve ábrázolják. Én ezt úgy értelmezem, hogy egy Bud Spencer és Terence Hill filmet is 18-as karikával kellene vetíteni, elvégre közvetlenül ábrázolja az erőszakot, nem közvetve.

De az nem igaz, hogy A katonában naturális lenne az erőszak.

nahát-nahát 2010.01.27. 23:47:03

De könnyű elmondani, hogy vigyázzon a szülő!

Amikor a gyereked a játszadozó bocsokat nézi, és te ott hagyod pár percre - mondjuk főzöl, dolgozol, a másikra figyelsz - mire visszanézel már egy agresszív baromságot promóznak....

Igazatok van, nem kellenek a karikák. Amire azt kéne tenni, annak nincs helye a TV-ben, maximum fizetős, kódolt csatornákon, vagy egyszerűen nézze aki akarja DVD-n. Azt hiszem a felnőtteknek sincs szüksége a folyamatos erőszakra, meg depresszióra....

privateer 2010.01.28. 00:47:25

én bírom mikor Stahl Judit konyháját nyomatják 12-es karikával, miközben a benne főzőcskéző kölykök 10-et ha elérik. :)

algi 2010.01.28. 02:14:45

@nahát-nahát:

Tehát azt mondod, hogy az erőszakos filmeket adják ki igényes DVD-ken és fizetős csatornákon, a gyereknek meg jó a reklámmegszakításokkal teli, dilettánsok általá agyonvágott, megcsonkított verzió?

Szerintem aki igényes a gyerekére, az nem hagyja ott a tévé előtt, mert más dolga van, hanem olyan tevékenységgel foglalja le, amiről tudja, hogy micsoda. Pl. betesz neki egy gyermekműsoros DVD-t. Egy olyat, ami igényesen van authoringolva és a kép- és hangminősége elég jó, hogy csak kevéssé rongálja a gyermek fejlődésben levő érzékszerveit.

flimo13 2010.01.28. 02:24:55

Ezzel csak az a baj, hogy az ítélet kiskorúakra hivatkozik, miközben 14 felett már fiatalkorúak vannak. És akkor a jogászoknak jár a dr.

lutria 2010.01.28. 03:01:30

Tehát azért elsötétítés a büntetés mert az ORTT 7 évig ült rajta,ha csak 1 év lett volna az átfutási idő akkor csak a pénzbüntetés?

szbszig 2010.01.28. 03:11:48

Márpedig az ORTT-n nem lehet kiigazodni. Néha egészen elképesztően debil indoklásaik vannak a karikákra. A kedvencem még mindig az, amikor talán az RTL Klub leadta egy japán gyerekrajzfilm amerikai forgalmazó által még jobban össze-vissza vágott változatát (de olyan szinten le volt már butítva a vágott verzió, hogy például minden betűt és számot kisatíroztak belőle, szóval nyilvánvalóan 6 éven aluliaknak készítették), és az ORTT kihozta, hogy 12-es karikával kellett volna mennie, ezért pedig bünti.

Bónuszkérdés: Ha az AB azért törölte el most a vagyonadót, mert az adózó, azaz a kötelezettségekkel terhelt fél "egyoldalúan viseli a kockázatokat", amikor saját magának kell felbecsülnie az ingatlana értékét, akkor ez az indoklás nem áll meg itt is: azaz hogy a tévécsatorna viseli a kockázatot, milyen karikával adja le a filmet, az ORTT meg utólag állapítja meg, hogy neki tetszik-e a besorolás, vagy sem?

szbszig 2010.01.28. 03:45:53

@flimo13: Nem vagyok jogász, de a kiskorú 18 év alatti személyt jelent, és polgári meg közigazgatási jogi értelemben ez használatos. A 14-18 év közötti személy valóban fiatalkorú is, de az már büntetőjogi fogalom, és annak ehhez itt most semmi köze.

2010.01.28. 03:48:25

Az ORTT éberen őrködik a kiskorúak személyiségfejlődése fölött. Ez dícséretes, NAGY-NYAGY-NYAGY TAPS! HATALMASNAGY TAPS! köszönjük saját gyermekeink nevében is, kedve ORTT APUKA, édes ORTT Anyuka! Nem kell többé féltenünk szemünk fénye személyiségfejlődését. Akárcsak, ha oviba írattuk volna be, de még ezt sem kellett, GRATULA! Nagyszerű, tényleg. De eltekintve a különböző színű karikáktól hadd kérjek már tanácsot, hogy ugyan mi a vastag lófaszt mondjak a kis felnövekvőnek, miért a neo fm-et kell a kocsiban hallgatnia. mert csak?

S@nyci ® 2010.01.28. 03:54:33

Hmmmm……
Tessék mondani, az ORTT-ben mi alapján döntik el, hogy mi milyen számú karikát érdemel?
A kérdésem a mesékre is vonatkozik. (PL: Piroska és a farkas, meg levágják a sárkány fejét, forró vizet a kopaszra, stb.stb.)
Akkor jöjjön egy mindennapos műsor is „főműsoridőben”. A Híradó. Nem látok karikát sem, pedig ott folyik a gyilkolás, a vér, a robbantgatás, tömegkatasztrófa sok-sok áldozattal.
A politikusok mutogatása (beszéde is) is megérdemelne egy 18-as karikát!
Ja, nem is.Rögvest kettőt.

S@nyci ® 2010.01.28. 04:58:29

@nahát-nahát: Te nem mozdulsz ki otthonról sem?
Az egész életed az erőszakon alapszik.
A születésedkor is erőből és piros krarikán jöttél át, és rögtön fel is sírtál.
És haláloddal végződik.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.01.28. 05:08:44

Van még olyan műsor ami nem 12-es karikás?? Magyarul mondjuk a 10 éves gyerekemet nem is hagyhatom a TV közelében egyedül. Nonszensz
Minden bizbaszon van már karika. Ez amolyan struccpolitika. biztos ami tutti kibasszuk a karikát abból baj nem lehet. A feljelentgetőknek pedig de kibaszott sok idejük van ilyen faszságokra.

nehülyéskedj 2010.01.28. 05:10:59

@ozirisz: Tévedsz. A 18 év alatti a kiskorú. a 14 alatti a gyermekkorú, a magyar jog szerint.

Egyébként nagy marhaság a karikázás. Máshogy kellene megoldani, ha egyátalán kellene!

Dr Kangörény 2010.01.28. 06:25:10

Ha véletlenül elfogadjuik a karikák létét jogosnak, akkor ezzel az a baj, hogy az ortt előzetesen semmit sem hajlandó minősíteni, ha a szolgáltató kéri, akkor sem.

Ez kb olyan, mintha adózási kérdésben azt mondaná az APEH, hogy nem válaszol, oldd meg, ahogyan akarod a gondodat. Aztán elkezd ellenőrizgetni és megállapítja, hogy rosszul jártál el, és a nyakadba vág egy bírságot.

Pipas 2010.01.28. 06:39:26

Megcsonkítani egy filmet olyan bűn, amit én minimum 5 év fegyházzal büntetnék, sőt a pokolban is kialakítanék egy speciális bugyrot az ilyen állatoknak. Hasonlóképpen a film reklám céljából való megszakítását úgy három évre büntetném.

Nem egyszerűen arról van szó, hogy élvezhetetlenné teszik az alkotást, hanem arról, hogy ráadásul megváltoztatják a mondanivalját, esetleg teljesen ki is herélik a filmből.

Kíváncsi lennék mi volna, ha csinálnánk egy filmet a holokausztról és kikozmetikáznánk belőle a 'csúnya' részeket, hogy lemessem 12-es karikával. Gondolom az egész világ hörögne, hogy holokauszttagadást követtünk el...

Ne, nem is nézek tévét vagy 15 éve...

Eric_Cartman 2010.01.28. 07:20:42

Csúnya hazugságot kötöttetek a Hazugság Hercegével !
Ti még minket is megvágnátok, ha ott lennénk. Pedig bazmeg, nem is káromkodunk. Max. csak Kyle, az ármánykodó zsidó.

manes 2010.01.28. 07:42:25

Ugy emlékszem,hogy ezt az ostoba karikás dolgot annak idején föleg a Nagycsaládosok szövetsége vagy ligája vagy mi a faszom kezdte el követelni a kölökök érdekében. Föleg akkor zavaró amikor a bal sarokban karika,jobb sarokban elözetes stb.

Deme 2010.01.28. 08:07:43

Én azért büntetnék, ha kivágnának részeket!!
A film felfogható mint egy műalkotás, ami úgy teljes, ahogy van. A Dávid szobor kukiját se vésik le, ha iskolások mennek megnézni... Ugyanilyen gyalázat a filmben lévő reklám. A film által felépített hangulatot/feszültséget egy másodperc alat tönkreteszi egy jól irányzott tamponreklám...
A karikázásról le kellene szokni, szerintem egy szülő nem ez alapján dönt, hogy megnézheti-e a gyerek vagy ne...

Deme voltam

walker57 2010.01.28. 08:57:14

Megrögzött Tv néző vagyok, ha jól emlékszem utoljára a foci EB és a Forma1 döntőjét láttam.

Játék az idővel és a karikákkal,miközben a gyerek személyisége a családban a családtól dől el.

Ha megpiszkálná valaki, lehet alkotmányellenes a karika meg a vetíthetőség időpontja is,hiszen jogom van a kultúrához mindenféle kötöttség nélkül.

A büntethetőség akkor állna fent, ha köteleznének korosztályokat,hogy nézzék meg a filmet és nem akkor, amikor szabadon eldöntheti megnézi-nem nézi ha meg még olyan korú, akkor a film beharangozójában eldönti arra jogosult törvényes képviselője.

A gyerek meg büntiből számítógépen gyilkolászhat-pornózhat-chatelhet éjjel kettőig akár...elvégre ott se karika se kontroll.

walker57 2010.01.28. 09:03:51

@S@nyci ®:
Teljesen igazad van. Az összes magyar népmese erőszakkal teli.(sárkány-farkas, kisgömböc,vas(és edény)orrú bába,....)
El kell égetni Benedek Elek könyveit, be kell tiltani János Vitézt, Toldit és a többi borzalmat.
Marad Győzike, mert ő csak hülye

Mike36 2010.01.28. 09:32:12

az ORTT-t ahogy van, úhgy kellene felszámolni
Pl. az echo hányszor sötétült el?
ha meg az ortt marad, alapból húznék el a tv társaságommal az országból, és sugároznékl műholdról, még a tetves karikákat sem tenném ki többé, az ortt meg bekaphatja

Mike36 2010.01.28. 09:35:06

@sertésmájkrém: az ortt-t a fittyisz vezette be, KÉJ-jel az élen, nem az elvtársak műve

Mike36 2010.01.28. 09:43:47

@killersalmons: az hagyján
de anno KÉJ a Zinternetet is meg akarta rendszabályozni

RobDN 2010.01.28. 09:46:17

Még emlékszem a hétfői adásszünetekre. Sokkal nagyobb frusztrációt okozott számomra mint bármelyik horror film. Gyerekként durván tv függő voltam, mindent bezabáltam, főleg a műholdas csatornák robbanásával. A felsőfokú angolomat is a tv-nek köszönhetem, sulban mindig németes voltam.
Már kb 3 éve abszolut nem nézek tv-t. Híradót sem. Elő sincs fizetve, azt sem tudom milyen csatornák jönnének be előfizetés nélkül, mert nem érdekel. A tv-t csak a konzolokhoz és a letöltött filmek, sorozatok nézésére használom.

SimiTomi 2010.01.28. 09:52:00

Az ORTT szánalmas, így van. Az, hogy ezt a TV2 mondja, az minimum vicces.

Megérdemlik egymást, úgy ahogy vannak. Leginkább betiltanám mindkettőt. Vagy mindhármat, az RTL-lel együtt.

cukorborsófül (ex-mesterséges) 2010.01.28. 10:04:11

Azt mindenki ELFELEJTI, hogy ezeket a karikákat, meg "csak este 10 után" dolgokat nem az ORTT találja ki, hanem TÖRVÉNYBEN FEKTETTÉK LE 1996-ban jó alapító atyáink.

FaBRiK 2010.01.28. 10:04:26

Nagyon egyszerű. Úgy kell csinálni, mint a Viasat. Ha sokáig basztatnak, el kell távozni külföldre, ott kell foglalkoztatni, ott kell adózni, az ORTT (mint ugye politikai szervezet) elmehet a büntetéseivel a sóhivatalba.

Nem szeretem a ker. tévéket, de az ORTT milyen jogon vonja meg a lakosságtól a tévézés lehetőségét, amikor egy vállalkozó hibázik?

A tévéknek létre kellene hozni egy érdekvédelmi szervezetet és bemondani az unalmast. Ennyi lenne a megoldás.

Amióta ez a szemét banda létrejött, azóta létezik a cenzúra. A gyerekek fejlődése a DVD-k korszakáben nem az ORTT-n, hanem abszolút a szülőkön múlik. Az ORTT meggebedhet, mert a kiscsákó előveszi a DVD filmet és megnézi a pengét napjözben a saját szobájában a DVD-jén, vagy letöltve a PC-n. Ennyi.

Úgyhogy ORTT-t nem kell felszámolni. Menjenek el nyaralni és maradjanak ott. A fizetésük maradhat, csak ők is maradjjanak: KUSSBAN!

Nemtudommicsoda 2010.01.28. 10:06:19

Az alábbi szempontok alapján döntik el a kis karikákat:
-12 éven aluli nézőben félelmet kelthet, illetve amelyet koránál fogva nem érthet meg vagy félreérthet. Az ilyen műsorszám minősítése: tizenkét éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott.
- 16 éven aluliak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására alkalmas, különösen azáltal, hogy közvetett módon utal erőszakra, illetve szexualitásra, vagy témájának meghatározó eleme az erőszakos módon megoldott konfliktus. Az ilyen műsorszám minősítése: tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott. Megfelelő jelzéssel ellátva 21.00 és 05.00 óra között tehető közzé.
- a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására alkalmas, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, illetve a szexualitás közvetlen, naturális ábrázolása. Az ilyen műsorszám minősítése: tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott. A műsorszám csak 22.00 és 05.00 óra között tehető közzé, megfelelő jelzés feltüntetése mellett.
- a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének súlyosan kedvezőtlen befolyásolására alkalmas, különösen azáltal, hogy pornográfiát vagy szélsőséges, illetve indokolatlan erőszakot tartalmaz. A műsorszám nem tehető közzé.

A besorolásról az ORTT dönt 2/3 többséggel.

Tanultam a médiatörvényt:)

cukorborsófül (ex-mesterséges) 2010.01.28. 10:11:03

feles többséggel.
ami úgy jön ki, hogy a kormányoldal által delegált és az ellenzéki oldal által delegált tagoknak egyenlő szavazatuk van.
(SZDSZ persze ellenzéki, szóval lehet találgatni, hogy melyik oldalnak van meg mindig a többsége)

cukorborsófül (ex-mesterséges) 2010.01.28. 10:15:21

ami az internetről való letöltsét illeti:

igenis kellene (és a jövőben lesz, külföldön már látni erre kezdeményezéseket) olyan szabályzás, hogy kiskorú gyerek ott se nézhesse, tölthesse le a horror-pornót.
Ezt azért kell bevezetni, hogy ne halljunk nap mint nap olyan híreket, hogy a kiskorú M- Jzsika és K. Petike hogyan alázták meg 12 éves társukat és vették fel videóra, majd rakták fel youtube-ra.

aki szerint meg nem kell egész végig kinnt lennie a korhatár-jelzésnek, az nyilnván sosem kapcsolt még rá egy éppen futó film közepébe, hanem csakis mindig a film legelejétől nézi az adott csatornát.

lina.hb 2010.01.28. 10:19:11

Az ORTT valóban szerintem is sokszor olyasmibe köt bele amibe nem kellene, de azért tegyük hozzá a TV2 is megéri a pénzét.
2001-ben levetítette 16-os karikával. 2002-ben ezért az ORTT elmarasztalta. Ekkor a TV2 bíróságra megy, aki helyben hagyja az elmarasztalást.
Erre 2003-ban még 1x levetíti ugyanazt ugyanabba a műsorsávban, ugyanúgy.
Miért csodálkozik, hogy a vége megint ugyanaz?!

Kérdés persze hogy a bíróság ítélete valóban a 2003-as ismétlés előtt született-e. Ha igen, a TV2
idióta, ha nem akkor meg bevállalták és nem jött be.

- Anya Peti megint megvert...
- Hogyan tőrtént?
- Úgy mint tegnap. Megint kicsúfoltam.

pengusz 2010.01.28. 10:21:44

Csillagközi Inváziónak a fele ki volt vágva, pedig 18-as karikával ment. Bezzeg a Jósi Barát meg a Móunika só mehet 12-es karikával :(

Picur87 2010.01.28. 10:40:11

Az ORTT-nek valószínüleg az a baja, hogy egy ideje már nem küldhetett seggbe egy csatornát sem. Egyébként pedig a gyerek úgyis azt a filmet nézi meg, amelyiket akarja, ha anyu nem felügyeli. 2 után már csak a rajzfilm és ismeretterjesztő csatornákon megy olyan műsor, amit nézhetnek a kisebbek is. Ugyanis a kereskedelmi csatornáknak nem a gyerekek az elsődleges "célpontjai" (csak hétvégén), meg egyszerűbb is minden nyamvadt műsorra odabiggyszteni a 12-es karikát oszt jóvan.
Mintha nem lenne elég az újraszinkronizálás (kicsit durvább szavak eltüntetésével ( ez egy szar = ez elég béna) és agyonvágással (szex és new york light :D - szánalom). Élvezhetetlen. Az ORTT meg csessze meg a karikáit.

Samott 2010.01.28. 10:46:03

@lina.hb: csodas, nem meglepo, hogy erre a "jelentektelen" reszletre a tv2 sertodott bejegyzeseben nem tertek ki.

lina.hb 2010.01.28. 11:05:12

@Samott:
Végig olvastam a határozatot. Ott az indoklásban megtalálható az eljárási előzmények részletezése.
Persze, olyan társadalomban ahol az emberek többsége a hivatalos iratok rendelkező részének a vastagon szedett első 10 során kívül semmit nem olvasnak el a továbbiakban, ott könnyű a véleményt egy 5 soros posztban formálni....

tvblog 2010.01.28. 11:05:22

@Samott: Nem tért ki? Még a dokumentumokat is mellékeltem, amiben minden le van írva. Ha valamiért nem tölti be a böngésződ, akkor ne a TV2-t okold :)

Sértődésről pedig szó sincs, még ki is lett emelve a bejegyzés apropója: a műsorváltozásról való tájékoztatás, a példa, hogy miképpen is néz ki egy ilyen határozat és leginkább az a bizonyos 7 év. Mi miatt kellene megsértődni?

tvblog 2010.01.28. 11:07:40

Egyébként aki az ORTT-t veszi célba, az remélem azt is olvasta, hogy az egészet egy 2001-es nézői panasz indította be.

lina.hb 2010.01.28. 11:11:31

@tvblog:
Soha nem értettem.... Vannak unatkozó otthon ülő emberek, akik nézik a TV-t és így szólnak:
-Felháborító! Jelentsük fel gyorsan őket!

Hihetetlen mire rá nem érnek egyesek.... Ha nem teszik el kell kapcsolni.... Én is szinte csak a mesetv-t hagyom nézni a gyerkőcöknek az interneteni, ill. konzervet. Ennek ellenére eszembe sem jut feljelentgetni senkit.

Samott 2010.01.28. 11:25:17

@tvblog: Hat a fenti szovegben egy szo nem esik rola. Valahogy kimaradt, gondolom nem tunt fontosnak... :) (a mellekelt doksiban valoban benne van) mondjuk igy kellett volna: "akkor lássuk a dokmentumokat és csodálkozzunk azon, hogy 2003. március 11-én a TV2 csak 16-os korhatár-karikával adta le a Katona című Kurt Russell-filmet..." ...amiert ugyan mar 2002-ben is megbuntettek minket, de ha mar lud legyen kover mi megcsinaltuk meg egyszer ugyanugy. Es most nagyon meglepodtunk hogy megint bunti lett a dolog vege.

tvblog 2010.01.28. 11:55:38

@Samott: Most tényleg nem értelek. Miután le van írva, hogy "a TV2 csak 16-os korhatár-karikával adta le a Katona című Kurt Russell-filmet. _Megint_. Pedig _a bíróság szerint_: blabla, a korábbi ítélet szövege", szerintem felesleges tovább magyarázni, hülyének nézni az olvasót, ráadásul a lényeg nem ez volt ezúttal.

De félre ne érts, nem akarlak meggyőzni. Ha ezt akarod hinni, szíved joga.

Samott 2010.01.28. 12:10:53

@tvblog: Ok, biztos bennem van a hiba, de ebbol nem jott le az, hogy mar egyszer megbuntettek a csatornat erte, es annak tudataban kovettek el megegyszer a dolgot. Tompitja a dolgot, hogy valoban ott a teljes hatarozat, akit jobban erdekel a dolog elolvashatja.

Underdog 2010.01.28. 18:14:29

már régóta van egy kérdésem, és szerintem ti tudtok válaszolni :) ha van egy horrorfilm, amiben az egyik szereplő gyerek (vagy tini, most nem érdekes), akkor elmehet a film bemutatójára?

DSityu 2010.01.28. 21:05:56

@cukorborsófül (ex-mesterséges):
"aki szerint meg nem kell egész végig kinnt lennie a korhatár-jelzésnek, az nyilnván sosem kapcsolt még rá egy éppen futó film közepébe, hanem csakis mindig a film legelejétől nézi az adott csatornát."

Ha valaki nem látja a film elejét, még akkor is meggyőződhetne pl. a teletexten a besorolásról és nem kéne az egész műsor alatt világítani annak a k. karikának.
Most jöhetsz azzal, hogy nincs mindenkinek teletext a tv-jén, meg nem minden csatornán van ilyen szolgáltatás. Na ja.

jewel79bp 2010.01.28. 22:07:28

én azt nem értem, hogy miért gondolja az ortt, hogy a tévét alapvetően gyerekeknek találták ki? miért mindent a gyerekekhez kell mérni? A tévé felnőtteknek szól, az ő ingerküszöbüknek kellene mérvadónak lenni, és majd a szülő válogat a műsorok közül, hogy mit néz közösen a gyerekkel, és mit nem. A tévé alapvetően a felnőttek szórakozása, és legyen egy szombat délelőtti műsorsáv, ami a gyerekeké, de azon kívül ne forogjon már ennyire a gyerekek körül minden...

zolee0010 2010.01.31. 13:19:49

elsötétül a TV2
ennyinek kellene lennie a hirnek

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.02.01. 15:17:06

Megjegyzem: Amúgy sem nézem a TV2-öt, de még az RTL-t sem.

Idegemre mennek a gagyi műsoraikkal. Ha végre lenne olyan műsor, amit megnéznék az éjjel 2-kor kezdik vetíteni.

Gondolom az ingyenélőknek, akik nappal nem járnak munkába és addig alhatnak, ameddig csak akarnak.

Ezért inkább hanyagolom mindkét csatornát.

Persze ebbe még nem fognak belepusztulni - most még - de sok jót nem jósolok e két csatornának. Úgy tudom - a hírekből - a TV2 már haldoklik (költségtakarékosság, műsorok megszüntetése stb.)

Talán egy szakember kellene, meg némi marketing, hogy olyan műsorválasztékot kreáljanak, amely a nézőket is vonzza.

De mindez engem nem érint. Felőlem csődbe mehetnek.
süti beállítások módosítása