A magyar tévében is rekordot dönt az Avatar?
Jó apropó a mai nap, hiszen nemzetközi viszonylatban mától már a múlté a Titanic 1,84 milliárd dolláros bevételi rekordja, s nemsokára az amerikai 600 millió dolláros bevételi rekordot is megdönti James Cameron új filmje, itthon pedig a hétvégén lépte át az Avatar az egymilliárd forintos jegybevételt (ugyancsak rekord). De, ha már tévéről van szó, akkor azon is el lehet filózni, hogy vajon tévében is rekordot fog dönteni az Avatar?
Természetesen nem ma fog képernyőre kerülni itthon a film a nagy kereskedelmi csatornákon, hiszen előbb meg kell jelennie DVD-n, utána következik a prémium csatornás premier (HBO), s csak az utolsó állomás lehet a TV2 vagy az RTL Klub. (A filmet a 20th Century Fox gyártotta. ebből következtethető, hogy hol lesz bemutatva.)
Azon viszont már most el lehet gondolkodni azon, hogy minden idők legsikeresebb filmje vajon tévében is robbantani fog vagy csak visszafogott teljesítményre lesz képes? És nem arra az aspektusra gondolok, hogy az Avatar csak 3D-ben üt, mert a nézők fele 2D-ben, hagyományos moziteremben látta a nagyra nőtt smurföket, és szinte biztos, hogy DVD-n is aratni fog a film, a rajongók sikongatva fogják megrohamozni a multik DVD-tartó állványait, de vajon 2-3 év múlva, mikor már "mindenki" megnézte a filmet, a tévés premier kiválthat-e hasonló hisztériát, mint a mozis bemutató? (A csatornák erre számítanak, hiszen Amerikában is rekordösszegért keltek el a tévés jogok.)
A választ persze senki nem tudja, csak találgatni lehet, hiszen a filmes országos premierek nézettségi adatai a kereskedelmi adókon a múltban nem adnak konkrét mintát: volt, hogy egy magyar mozis sikerfilm leszerepelt itthon, pár hete pedig egy olyan nagy mozis bukás, mint az Álom.net több mint másfél millió embert ültetett a készülékek elé. Ugyanez a helyzet azokkal a filmekkel, amik moziba sem kerültek. Némelyik a tévében sem érdekli az embert, a címük vagy az előzetesük láttán a gagyiradar azonnal bekapcsol, máskor pedig egy Ki a faszagyerek? vagy egy Bújj, bújj, szőke! a legnézettebb film a héten. Hol itt a logika, hogy lehet így kalkulálva programot tervezni, ki tudja, hogy mégis mire van szüksége a nézőnek?
- ratingfanatikus
5 kommentA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sixx · http://comment.blog.hu 2010.01.26. 05:03:45
boxofficemojo.com/alltime/world/
tvblog 2010.01.26. 10:58:03
Tibor91 2010.01.27. 00:34:47
greenc 2010.02.06. 01:06:42
Ha leadnak egy filmet a TVben amit az emberek szeretnek, az első reklámnál viszketni kezd a tenyerükben a távkapcsoló.
Ha egy olyan filmet adnak le ami szar de még nem látták akkor csak azért nézik, hogy a vége hátha nem lesz akkora szar (pedig egy szar filmnek a vége is szar... lásd: Argo).
ps:
Ha véletlen megvennétek a "V" c. sorozatot (márha lesz folytatás) akkor semmiképp se "Vendégek" legyen a fordításban a nevük... könyörgöm
Рихард · http://posztinfo.hu/ 2010.02.08. 23:51:32
Ha előbbre akartok jutni, akkor vagy ti is megtanuljátok professzionális szinten gyártani a cukrozott lila taknyot, ahogyan az RTL, vagy olyan TV lesztek, amilyeneket nyugaton látni. Önmagában a sorozatoktól, a filmektől és egyéb vásárolt tartalomtól sosem lesztek elég nézettek, ha a körítés közép-kelet európai. Ne legyen egy adott csatornán egyszerre Joshi Bharat, Hajdú Péter és Jóban Rosszban, ha mellette Naplót, Struccot, Bajonokok Ligáját meg Avatart akartok vetíteni. Ne akarjatok Odüsszeiát meg gladiátorharcot is egy branddel eladni, mert az előbbire a gondolkodni vágyók, az utóbbira a vérre vágyók kíváncsiak. Egy országos csatornának nem kell minden igényt kielégítenie ma már, mert 2010 van. Minden második lakásban van kábeltévé és Internet. Ha "pénzgyár" akartok lenni, ahogy az a német RTL székházára van kiírva, vagy haveri társaság, akik tévéznek, jó pénzért, a német tulaj, meg nem érti, miért olyan a számla vége, amilyen. Ja és mert se az értelmesebbje se a többséget képviselő kommerszre vágyók nem fogják úgy érezni, hogy brand mögötti tartalom nekik szól.